Sådan foregår Rainbow Dinner

Første skridt: Tilmelding...

Som vært

Først og fremmest TUSIND TAK, fordi du overvejer at stille op som vært. Rainbow Dinner er helt afhængige af dem, der melder sig som værter. Uden værter, intet arrangement.

Som vært åbner du dit hjem for 8 personer i alt, inklusiv dig selv, i op mod to timer (typisk nærmere 1,5 time, fordi alle skal videre til næste ret). Du skal være vært for enten forret, hovedret eller dessert (det får du at vide torsdagen inden). Hvis du skal være vært for hovedretten, får du ikke bare en rejsemakker, som skal hjælpe med hovedretten – du får også et ekstra rejsemakkerpar, som får til opgave at hjælpe til med hovedretten (man er altså to par om at stå for hovedretten, da den typisk er lidt større end de to øvrige retter).

Ja, dit hjem er godt nok..
Det kan godt virke lidt overvældende at melde sig som vært. Er der meget ekstraarbejde i det? Er mit hjem mon fint nok? Bare rolig. Faktisk kræver det ikke ret meget. Ingen forventer, at du bor i et ”instagrammable”, ”Bo-Bedre-palæ” med matchende stole, sølvtøj og kongeligt porcelæn. Rainbow Dinner handler om ”regnbuefællesskabet”, om at komme hinanden ved og om at have det sjovt – ikke om at fremvise flotte boliger. Og så ser de fleste hjem faktisk helt normale ud (med både Ikea-møbler og forskellige vinglas).

Vi har lavet en lille video her, der forklarer hvad det vil sige at være vært.

Som gæst

Melder du dig til som gæst til Rainbow Dinner får du en rejsemakker (sandsynligvis en, der har meldt sig som vært) og får til opgave, at lave en af aftenens tre retter sammen med vedkommende. Hvis hverken du eller din rejsemakker skal være vært, får I til opgave at hjælpe et værtspar med hovedretten.

Som par (OBS! Som par skal I kunne være værter for en ret)

Melder I jer som et par til Rainbow Dinner vil I også være rejsemakkerpar med hinanden – og følges ad til aftenens tre retter. Vi matcher jer altså ikke med nogen andre. I vil få til opgave, at være værter for en af aftenens tre retter (se afsnittet herover om, at være vært) – og skal naturligvis tilberede den, ligesom alle andre. Hvis det er hovedretten I får til opgave at stå for, vil et andet rejsemakkerpar få til opgave at hjælpe jer.

Torsdagen inden...

Torsdagen inden Rainbow Dinner, modtager du en email med information om hvem din rejsemakker er og hvordan du kommer i kontakt med vedkommende. Du får også at vide, hvordan du og din rejsemakkers program ser ud for selve aftenen – hvor I skal være til forret, hovedret og dessert samt hvor I skal være til afterparty.

Tag kontakt til din rejsemakker og aftal, hvordan I griber jeres fælles opgave an (den ret I skal stå for), hvor og hvornår I mødes og hvordan I gør med indkøb til retten. Husk, at der er forskel på folk, så sørg for at blive enige om at tilberede en ret, som passer til jeres økonomi, humør, tidsplan og evner i et køkken.

Det kan også være en fordel at forventningsafstemme på forhånd, hvordan I gør med transporten imellem retterne (cykel, taxa, offentlig transport etc.).

Kort og godt:

  • Du får at vide, hvem din rejsemakker er samt vedkommendes kontaktinfo
  • Du får at vide, hvilken ret du og din rejsemakker skal stå for
  • Du får at vide, hvor I skal være til forret, hovedret og dessert
  • Du får at vide, hvor afterparty’et foregår samt praktisk info i den forbindelse
  • Tag kontakt til din rejsemakker og aftal, hvordan I griber forløbet an
  • Hvis I skal hjælpe med hovedretten, så kontakt også det andet hovedretpar og sørg for koordinering imellem jer

 

OBS! Hvis du, mod forventning, ikke har fået kontakt til din rejsemakker senest fredag eftermiddag, så kontakt os på info@rainbowdinner.dk, så prøver vi at løse problemet – eller finder en anden rejsemakker til dig.

Lørdag (dagen, hvor Rainbow Dinner foregår)

Det er blevet lørdag – og du gør dig klar til en forrygende aften med en masse spændende mennesker. Du skal mødes med din rejsemakker, I skal forberede en ret og I skal rejse sammen til de forskellige retter i løbet af aftenen.

Typisk mødes man med sin rejsemakker nogle timer før forretten, hvor I måske på forhånd har lagt en plan for, hvad der skal ske. I handler ind til aftenens ret (den ret I skal stå for) samt drikkevarer til hele aftenen (I medbringer selv jeres egne drikkevarer) – og forbereder sammen den ret, I har besluttet jer for at lave. Herefter er tidsplanen:

 

18:00 Forret

20:00 Hovedret

22:00 Dessert

00:00 Afterparty

 

Husk, at indregne transporttid mellem retterne (typisk 20-30 minutter). Vi forsøger, i planlægningen, at minimere transportbehovet så meget som muligt, men nogle gange går kabalen ikke lige godt op.

Vent! Jeg har flere spørgsmål...

Hvis du har spørgsmål, som ikke er blevet besvaret her – eller hvis der er noget du synes er uklart, så er du meget velkommen til at skrive til os på info@rainbowdinner.dk. Alternativt, kan det være at du kan finde svar på det du søger blandt de ofte stillede spørgsmål, som vi har besvaret her.

[helpful]

Dette website bruger cookies. Ved at bruge sitet, accepterer du vores brug af cookies.  Læs mere

da_DKDansk